mitt finaste hjärta!

jag måste få skriva av mig om något som får mig helt varm i hjärtat när jag tänker på det. Den kärleken kan nog jämföras med kärleken till ditt eget barn (fast jag tror ju inte att du kan tänka dig hur du kommer känna för ditt barn. tror att den kärleken kommer kännas som du förväntar dig gånger tio)

Det varma i mitt hjärta är den lilla varelse som tittar upp när han ser mig komma gåendes varje dag, som busar och brallar men är jag i närheten eller på hans rygg vet han vart gränserna går, som aldrig gjort nått för att skada mig eller göra mig besviken.

Han gnäggar väldigt sällan och vill inte gärna att man tar på honom i onödan, han är inte mycket för den fysiska kontakten utan kommunicerar gärna på de psykiska planet och med sitt kroppsspråk. för att se vad han känner räcker det inte med att bara titta på honom som vanligt, du måste verkligen titta! och först då kan du se den lätt stötta, känsliga men oj så pålitliga ponnyn som finns där.

Jag har aldrig träffat en häst som försöker så hårt att dölja sina känslor och spelar tuff och oberörd istället, men ibland när man står nära och pysslar med något i tex manen eller runt öronen och låtsas att man inte lyssnar så kommer de fram små känslor och i de stunderna vill jag bara stanna upp och vara kvar i dom små stunderna för alltid. de stunderna fyller han på mitt hjärta med värme och jag får bekräftelse på de jag gör ibland är bra.

Jag vet att jag gör många misstag. jag kan ibland vara för naiv och inte lyssna på vad han säger. jag vill ofta för mycket, se resultat istället för att njuta av vägen dit. men jag vet som sagt detta och försöker därför ändra mig. för allt jag faktiskt vill är att min finaste ponny ska känna 100% tillit och lugn och ro med mig. och jag vill att vi ska förstå varandra helt utan missförstånd.

Han har lärt mig så mycket och kommer nog lära mig mycket mer. detta året har varit ett sånt bra år, men många framsteg och förändring till det bättre.

Kan tänka mig att det här blev ett väldigt flummigt och töntigt inlägg men då får de vara det :) jag kan helhjärtat säga att jag älskar min River!


snöbilderna är fotade av min lillesyster Karin

Dessa är fotade av Amanda Andersson :)

Detta fotot tog jag påsken -08. då jag tog hand om honom en vecka och blev kär :D

Kommentarer
Postat av: alicia - nickestalkers

hej !

jag vet att du inte känner mig , men dendär ponnyn heter möjligtvis inte Proud River & är född 1994 ? :)

2011-11-19 @ 22:30:49
URL: http://nickestalkers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0