River - jordens bästa ponny!

världens bästa känsla:
härom dagen när jag hämtade min prins i hagen så hände nått som är ovanligt, men som börjat hända oftare och oftare på sista tiden. tar denna gång som exempel. allt var som vanligt, jag gick fram mot honom och när jag är några meter ifrån så höjer han huvudet och börjar gå mot mig, inget ovanligt med de. när jag sätter på grimman sänker han huvudet ovanligt mycket och stannar upp vid min mage. där står han några sekunder längre än vanligt och bara myser. dom få sekunderna fyller hela mitt hjärta med kärlek och värme och jag minns varför jag lägger ut timmar efter timmar med tid och dessa tusentals kronorna..

senaste dagarna har river varit så lugn och så himla mysig! jag får gosa massor med honom och han verkar till och med gilla de :P klia runt öronen, pussa på mulen och bara myyyys! inget snack om saken - han är kärlek för mig!

tänkte tillbaka till för ett och ett halvt år sedan när jag började rida river, då satt jag i galoppen och funderade på hur jag skulle orka hålla mig kvar på honom för att de va så jobbigt att hålla honom från att sticka. värre va de när jag skulle sakta av! fick använda mina sista kraften, som jag inte trodde jag hade, för att få stopp på honom. idag har vi betydligt mindre behov av att ha kontakt i tygeln, de räcker med ett "prrr" så bryter han av från galopp till trav :) iiiih älskar honom <3



aa de va dagens avskrivning haha..

idag har jag skypat med askungen aka Mimmi ;) så sjukt skönt att man kan snacka trots att hon befinner sig i grannlandet. så jag kan få min dagliga mimmi-dos :P

mimmi och jag med våra familjer haha. fruktansvärt mogna är vi ibland :P <3

Kommentarer
Postat av: Alicia

heter den ponnyn bara river ? :)

eller vad är den riktiga namn ? :)

2011-11-19 @ 22:23:10
URL: http://nickestalkers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0