även jag vill yttra mina åsikter

jag blir fan lite trött alltså. kan inte vara inne på fb utan att bli arg. helt plötsligt har folk så jävla mycket att säga till om. så jag måste bara få skriva av mig här, där folk frivilligt får läsa om de vill de.

argument varför jag ogillar allt detta hat mot sverigedemokraterna:

1. folk påstår att sverigedemokraterna grundar sin politik på hat, vad är nu detta mot dom då? det är ju inget annat än hat.
2. folk kan inte släppa detta med rasister och främlingsfientlighet, när dom säger rakt ut, på frågan om dom är främlingsfientliga, att nej! det är dom inte.
3. att försöka göra sitt land bättre och rädda en framtid genom att stoppa massinvandringen (massinvandringen ja, inte stoppa helt) betyder inte att man hatar alla invandrare och vill skicka ut dom. folk ser bara svart eller vitt..
4. De vill ta in färre för att kunna hjälpa fler, låter inte de bra? där om nått är väl välfärd, att inte ta in överdrivet många människor så att de som redan är här kan få en utbildning och jobb, både svenskar och invandrare.
5. alla såg detta komma, hade de andra varit smarta hade de tagit upp frågor inom invandring så att det fanns ett alternativ för de människor som tycker att de frågorna är viktiga!
6. och slutligen den viktigaste punkten enligt mig: detta är svenska FOLKETS val, det är tydligen så här vi vill ha det. sker det nu en sådan utfrysning som det verkar som att det är på väg att göra, så har jag bara en liten fråga.. Vart tog demokratin vägen?

vill påpeka att jag inte påstår att det är rätt att de kom med i riksdagen, önskar det fanns andra alternativ, men det är vi (kanske inte bokstavligen) som valt detta!

sen är jag inte 100% insatt, men detta är utifrån vad jag vet.


Kommentarer
Postat av: Du vet han radikala

Fan kicki, du börjar bli lite duktig på politik endå =)

2010-09-22 @ 17:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0