fullt upp!

klarade konstigt nog av att gå upp i morse. åkte till stallet som vanligt, där det flöt på förvånadsvärt bra. jag sprang visseligen runt och yra mest. ååh juste :D ett litet föl hade kommit inatt! ett higstföl blev det. bestående av skinn och ben. så den skulle vi försöka frakta mellan boxarna när vi skulle göra rent, med en halvt hysterisk mamma till plutten. och den lille, han vågade knappt ta sina första steg ut ur boxen. så jävla söt! :D självklart glömde jag ta kort...

vid lunch åkte jag iaf hem och duschade fort, innan jag åkte till sjukhuset i eskilstuna. träffade en ny läkare idag som va skrattretande lik Gösta Ekman. så fick hålla mig ett par gånger så jag inte skulle kissa på mig av garv. han hade en läkarstudent med sig som också liknade en kändis men kunde inte komma på vilken. dom kände på mina fötter och använde nått konstigt så det vibrerade i fötterna och stack mig med nån liten grej för att se om jag kände. och allt stod som tur va rätt till. sen hängde båda över mig med sånna där lyssna-på-hjärtat-grejer (kommer inte på vad det heter) och lyssnade överallt. självklart började jag fnissa hysteriskt! doktorn tyckte att han hörde blåsljud och undrade om jag visste nått om det. men det behövde inte vara det sa han. läskigt..

sen måste jag bara få skriva av mig av dessa idioter i trafiken. vem fan kör om och lägger sig framför och gastar ut en plaståpse?? och en annan då, vem fan igger och puttrar i 105, så att jag kör om. och sen två sek senare får för sig att köra om mig och sen lägger sig i 110 framför mig?? jag la mig bakom och stalka den jäveln tills jag va tvungen att svänga av hemmåt.

snart ska jag till stallet igen. ett jävla rännandeidag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0