Läxor!

jag har nått jag måste skriva av mig om, läxor! vem va idioten som kom på det? jag skulle gärna ta ett snack med denna person. Veta hur den tänkte. För jag har funderat på det. frsökt komma på anledningar till att vi har läxor. jag brukar vara rätt bra på att komma på för och nackdelar om alla saker, även om jag själv har en bestämd åsikt. jag brukar kunna föstå andra som tycker anorlunda. men va fan? Läxor? jag kommer inte på nått bra. jo, man kanske lär sig mer fortare. Men är det så viktigt? jag har tusen argument till att inte ha läxor, tex: Vi går ca 8 timmar i skolan varje dag, ska det verkligen behövas ett par timmar till varje dag? Alla lärare verkar ha svårt att förstå att det finns andra lärare som också ger läxor. Om vi tar bagare till exempel, när de kommer hem efter att ha jobbat en hel dag med att baka, så är väl inte det första dom gör och ställer sig och lär sig nya degar eller kanske gör olika bakelser eller bröd till nästa dag. Många pratar om att man inte ska ta med sig arbetet hem. Nehe, men det ska vi som pluggar göra? okej om man ligger efter i något, självklart ska man jobba hemma, för det visar att man inte varit tillräckligt effektiv i skolan. men det räcker väl? eller vill lärarna göra slut på den sista lilla ork vi har? hur många är inte skoltrötta liksom, det bli ju verkligen bättre av alla läxor! tss.. nu är jag upprörd, kanske inte va så bra att försöka skriva av mig. fick mig bara ännu mer arg...

idag har jag iaf vart i sthlm med amanda och stella, de kom och hämtade mig halv tio här hemma i morse. det gick bra allt och vi kom dit och hem hellskinnade ;) sen pluggade jag lite faktiskt, tro det eller ej. Senare skulle vi försöka överraska min låtsaspappa för han fyller år snart. vi samlades hela familjen vid tavernan och åt. han hade som vanligt redan listat ut att det va nått på gång haha.. men det var trevligt och gott. nu sitter jag och läser om snorre, dante, heliga birgitta och tristan o isolde. jäääävlit intressant -_-

träffade sexbomben jag står brevid på bilden en stund också <3

Itchy daze - monster fucking love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0