Gaza

jävla krig! stackars alla oskyldiga människor i gaza. nu är jag inte så jävla insatt men jag tycker det räcker med att se det jag såg på nyheterna. massa människor som vandrade o grät, både barn o vuxna. såg en tjej i kanske tio-tolvårsåldern som gick och bar på ett mindre syskon och hon gick och grät och kameramannen trycker upp kameran i ansiktet på henne typ fast hon försöker titta bort. hur fan kan man göra så? min första reaktion hade vart att försöka trösta flickan, ge henne en kram eller nått.. men mer kan man iförsig inte göra säkert :/ dom sa på nyheterna att invånarna är fast där. dom kan inte komma ut ur gaza, och israel har precis tänt på ett sjukhus och massa mer..  det va nån som sa att på vissa ställen i gaza ser det ut som efter en jordbävning. och där måste människor vara för dom kommer inte ut! det är nu rädda barnen osv måste gå in o göra nått, om dom nu kan det. AAH jag blir tokig. när jag blir äldre så ska jag göra nått för att förbättra för dom som har det dåligt. nått kan man iaf göra. ge bidrag till hjälporganisationer, skaffa ett fadderbarn, adoptera ett barn, ge bort kläder mm.. alla kan göra något! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0