I gotta feeling

ett tag sen nu, nästan en vecka. inte vart hemma mycket. hänt rätt mycket :D i onsdags skrev jag på ett kontrakt att min älskade lilla sötnos är min <3 så nu är man hästägare, både sjukt kul och lite läskigt. mest kul hittills :) i fredags åkte jag, stella och amanda till bidemans i rtuna och shoppa loss haha.. vi gick ut därifrån med en överfull vagn. så river har fått två nya täcken bland annat. fredagkvällen tog jag det bara lugnt, sorterade lite papper och åkte och träffade mimmi en stund.

på lördagen tog jag med mimmi ut till stallet på morgonen. vi lekte lite med river i ridhuset och fixade i stallet till honom, sen åkte vi hem och duscha innan vi drog till etuna. fick rätt mycket handlat. det var sjukt kul med min bästa vän! efter det åkte vi hem till mimmi och käka middag innan vi drog till christian där han, sara, malin och andreas var. senare kom sandra och sabina :) sen drog vi till bk. rätt lyckad kväll! somna snabbt hemma efter att ha tagit taxi hem.

idag ska jag fixa lite ärenden, typ posten bland annat. sen ska jag och mimmi springa på spåret igen :) skönt ska det bli. sjukt härligt att bara gå och prata med henne om allt, plus att man rör på sig och det är ju jävligt skönt bara i det! skulle va skönt att sola efteråt som förra veckan men vi får se :)



har tänkt på en sak.. för ett tag sen fick vi reda på att morfar har cancer, lymfcancer. Det tog rätt hårt, men vet ju att hur det än går kan ju ingen leva för alltid. I alla fall så har jag alltid sett på cancern som nästan lika med döden. under min uppväxt så har jag alltid kännt att cancer är värsta, farligaste sjukdomen i världen.. typ så. alla med cancer ska ligga ner och vara sjuka. har vetat att det kanske inte behöver vara så men har sett det på de sättet. nu tittar jag på min morfar, han är den samma glada optimistiska gubbe han alltid vart. han ringde mig förra veckan för att gratulera till hästen, i den strunden låg han på sjukhuset och fick cellgift inpumpat i sig. men han va morfar, den vanliga morfar. det enda som har förändrats är min syn på hans otroligt dåliga och uttjatade skämt. Jag blir istället för irriterad nu istället rörd när jag hör honom dra nått tråkigt till kassörskan tex. min morfar är speciell men han är den han är. Jag älskar er båda, mormor och morfar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0